Knjiga 5

Poglavlje 6: Krišnine igre u detinjstvu

Jednom je Madusudana[1] zaspao ispod prikolice sa grnčarijom. Kada se probudio počeo je da plače, jer je hteo mleka, te je nogama prevrnuo kolica i polomio sve posude. Ljudi su prišli i nisu mogli da veruju da je uspeo da sruši kola, ali su deca tvrdila da je beba srušila prikolicu. Videli su ponovo zaspalog Krišnu. Nanda, neznajući šta da radi, uzeo je bebu, a Jašoda je obavila ponudu polomljenom posuđu i kolima sa jogurtom, cvećem, voćem i žitom.

Ceremoniju proslave rođenja i davanja imena je za oba dečaka izveo mudrac Garga, koga je Vasudeva poslao u Gokul. Obred je obavljen u potpunoj tajnosti. Garga je bio purohita ili porodični sveštenik porodice Jadua. Garga je starijeg dečaka nazvao Rama, a mlađeg Krišna.

krishna and rama

Dečaci su bili veoma nestašni i puzali su svugde okolo, često preko pepela i prljavštine, a majke Rohini i Jašoda, nisu mogle da ih savladaju i pohvataju među kravama i teladima gde su se ovi sakrivali i vukli ih za repove. Jašoda se jednom toliko razljutila da je uhvatila Krišnu i vezala ga za drveni stub. Onda mu je ljutito rekla da tako neće moći nikud da mrdne i otišla. Kršna je međutim povukao stub, iščupao ga iz zemlje i krenuo između dva arđuna drveta koja su rasla vrlo blizu jedan drugog. Prolazeći između njih sa stubom, Krišna je uspeo da oba drveta iščupa iz zemlje. Ljudi su odmah pohitali na mesto buke da vide šta se dešava i zatekli dva oborena drveta[2] i malog Krišnu sa kanapom oko struka kako se smeje sa tek izniklim zubićem. Od tada su ga zvali Damodara (dama znaci kanap, udara znaci stomak).

arjuna trees

Međutim, Nanda i ostali muškarci su u ovom događaju videli zli omen. Odluka je pala da se svi odsele za Vrindavan zbog puno loših stvari koje im se ovde dešavaju: prvo Putana, pa kolica, pa pad drveće. Stanovnici Vrađe su natovarili ono što im je bilo potrebno, poveli stada krava i bikova i krenuli za Vrindavan. Krišna je odabrao Vrindavan, jer je tamo bilo puno hrane za stoku: i po suvom vremenu tamo su pašnjaci bili zeleni kao i po kišnom.

Rama i Damodara su porasli i uvek su se zajedno igrali istih igara i na istim mestima. Napravili su sebi pera za glavu od paunovog perja, vence od cveća i instrumente od lišća ili su svirali frule koje su koristili pastiri. Kosa im je bila poput vraninog krila, ličili su na dva princa, delom na Skandu, boga rata: bili su robusni, vikali su unaokolo, uvek su se smejali i igrali, nekada jedan sa drugim, nekada sa drugim dečacima vodeći krave na ispašu. Dakle, dva glavna zaštitnika sveta bili su jednostavni pastiri u Vrindavanu sve do svoje sedme godine.

Onda je nastupila kišna sezona. Reke su nabujale, voda se izlila okolo poput slabog i zlog uma koji je izvirio van svojih granica usled iznenadnog prosperiteta. Čisti sjaj Meseca je bio zatamnjen tamnom parom, kao što su lekcije mudrih zamračene arogancijom budala i nevernika. Indrin luk je bio u raju poput bezvrednog čoveka uzdignutog od strane princa na mesto časti. Bele rode su se pojavile na crnim oblacima u takvom kontrastu, kao dobro ponašanje čoveka u odnosu na ponašanje nitkova. Grčevite munje u svom spoju sa nebom su ličile na prijateljstvo između rasipnika i čoveka od vrednosti. Zarasle nabujalim biljem staze se nisu razaznavale, poput govora neznalice koji nema pozitivno značenja.

U to vreme su Krišna i Rama u pratnji ostalih pastira prolazili šumom u kojoj čulo zujanje pčela i pevanje pauna. Nekada bi pevali i plesali zajedno, ponekad bi se sklanjali ispod drveća od hladnoće, pa bi se ukrašavali cvetnim vencima i paunovim perjem; nekada su se mazali bojama od minerala sa planina, nekad su odmarali na lišću, oponašali kuknjavu paunova sa frulicama. Ovako su provodili vreme u raznim osećanjima u sreći, razonodi u šumi. Uveče su se vraćali kućama sa kravama. Uveče bi Krišna i Rama, besmrtnici, vrativši se kući i uživali u svemu onome što je bilo za decu pastira.

[1] Madusudana

[2]Dva drveta su bila dva sina Kubere Nalakubera i Manigriva, koji su se usled kletve Narade morali roditi u vidu drveta. Ovim činom ih je Krišna ponovo oslobodio.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s